Bloggens namn.

I dag kom jag hem från en tre dagars resa till mitt hus. Skulle höst ordna. Vilket bla. innebar att jag har terroriserat gräset. Jag har bestämt mig för att utrota gräset på hela tomten. Det blir ju så långt och måste klippas. Jag tycker inte att det är så fint att det är värt.
Jag täbkte försöka planetar in trampnarv istället. Den blir högst 5 cm och det är sällan. Så jag har planterat in lite narv. Den växer och har fördubblats på bara några månader så det ser ljust ut:) Även om det kommer ta en del tid i början.
Är det någon som har några andra tippspå vad man kan plantera in något som kanske växer lite fortare?

Har även tänkt planetar in massa buskiga växter i hörnen av tomten för att minska gräs arean.
För seriöst det här med gräs. I min värld finns det få possitiva ting med det. Någon som har några argument för gräs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0