Barack-Mccain

Började en politisk överblicks raid igår. Såg lite på Obama och McCains sidor på internet och läste lite om de och youtubade de och det vanliga.
Det är på något vis lite skrämmande hur allt går till. I politiken, inte i all politik men i mycket av den,
Barack är en folkets man och har stylade bilder och iconer som passar allt och alla och är så bra designade att det kittlar i magen när man ser dem. Och en musik video så klart. Han har ju inte gjort en men han har en. Han säljer sig som en produkt. Förpackad i trenigt fodral som går att återvinna.
McCain däremot. Han står för det beständiga. Han ler inte ens på de bilder han är med på. Han är en serriös och typiskt republikansk politiker.
Sen såg jag en debatt mellan Biden och Palin. De ägnade mest tid åt att smuts kasta motsatt sidas presidentkandidat och hylla amerika och amerikanarna som bäst i världen.
Jag blir att känna mig lite utanför. Vad hände med min del? Är jag inte intressant för att jag inte är född i USA? Jag får inte rösta. Trotts att det kommer att påverka mig i höggrad vem som vinner. Inte det att jag inte vill unna amerikanarna lite skryt men är det det man vinner på? Att kittla flest under hakan?
Är det så här i Europa och Norden också?
Jag blir mest bara suge på att inte rösta när jag hör det de säger. Men jag förstår att personer som inte har distans till situationen säkert har svårare att se det på det här viset.

Jag skulle vilja finna en politiker som säger: Men va sjutton, ska vi inte ta och skrota det här med att sätta upp skyltar över hela landet och sure du gillar inte min politik men jag förstår din jag håller inte med men jag tänker inte smutskasta dig för du har lika rätt som jag vi är bara olika och vill olika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0