Växthuseffekten

Jag har så länge jag hört talas om den mänisko-skapade växthuseffekten trott på den. Jag har inte lagt så stor vikt vid den. Men ändå försökt att dra mitt strå till stacken. Jag har altid varit väldigt engagerad av milö-frågor.
Hur som helst så har jag alltid trott att vi människor påverkar klimatet. Men det har kanske kännts för stort. I det senaste har ju frågan fått fokus både i media, i politiken och hemma hos "vanliga människor". Den har blivit något som väldigt många tror starkt på och gärna vill göra något åt..
Hur som helst det jag vill komma till är att jag såg en dokumentär genom SurfTheChannel (här kan du se den). Den handlar om den stora-växthuseffekt svindeln. Den fick mig att tänka efter och se det hela från ett helt annat perspektiv. Nu vet jag inte vad jag skall tro. Kan det vara så att det handlar om att vi människor skapar oss ett behov? Vi har för lite att göra och tillfredställa oss med så vi skapar någo att göra, något att kämpa för, någo att jobba emot, inspiration helt enkelt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0