Välkommen till Gräs-Ogräs bloggen -en blogg om alternativ.

Jag vill med den här bloggen ifrågasätta vanor hos oss människor.Främst vanor som har med estetik och form att göra då detta är mitt stora intresse. Namnet Gräs-Ogräs kommer sig av fenomenet gräs. Som inte verkar ge annat än negativa "vibbar" hos folk, trotts detta består större delen av svenskens trädgårds area av just gräs. JAg var så van med räs att jag tog det som en självklarhet tills jag en dag bara insåg att det finns alternativa lösningar.
I mina ögon är gräs mer av ett ogräs än något jag vill ha i trädgården men jag inser att alla människor är olika och att det finns människor som vill ha gräs i trädgården.

Jag vill poängtera att jag på inget sätt vill påpeka fel och brister utan snarare påvisa att det finns alternativ som många aldrig ens tänkt över.

Jag är väldigt tacksam om jag kan få tips och ideer från alla er andra där ute. Har ni ideer om förändringar och anorlunda sätt att tänka på så tipsa på.

Ni får jätte gärna komentera och diskutera vad som finns och inte finns på bloggen men jag vill än en gång poängtera att jag på intet sätt är ute efter att finna fel och brister på existerande "lösningar" utan alternativ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0